Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Α. Διαμαντοπούλου: Πολιτικές έκτακτης ανάγκης πριν από τις 18 Οκτωβρίου

.............

- Παραδεχθήκατε κι εσείς ότι η νέα σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε καλά. Σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία εκτύπωσης-διανομής των βιβλίων;
Δεν ξεκίνησε καλά σε σχέση με τα βιβλία, ενώ αντίθετα ξεκίνησε πολύ καλά σε σχέση με τους δασκάλους και καθηγητές. Παρά τους περιορισμούς σε προσλήψεις, και τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις, που την τελευταία διετία ξεπέρασαν τις 20.000, τα σχολεία λειτουργούν χωρίς ελλείψεις, και όπου προκύπτει πρόβλημα αυτό αντιμετωπίζεται άμεσα. Οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν για μια ακόμη φορά.

Οσον αφορά στα βιβλία, αυτά εκτυπώνονται,,,,,
 και προωθούνται στα σχολεία με ρυθμούς έως 500.000 βιβλία ημερησίως, σε μια εργώδη προσπάθεια να καλυφθούν όλες οι ανάγκες το ταχύτερο δυνατόν. Σημειώνω ότι είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί η διανομή όλων των αποθεμάτων σε βιβλία, αλλά και των βιβλίων που εκτυπώθηκαν με τα αποθέματα χαρτιού που υπήρχαν. Παρά το προφανές σοβαρότατο πρόβλημα που δημιουργήθηκε, θεωρώ αναγκαίο να ευχαριστήσω εκπαιδευτικούς και γονείς για την βοήθεια τους και σκόπιμο να τονίσω την ανταπόκριση που έχει βρεί το ψηφιακό σχολείο. Το γεγονός ότι όλα τα βιβλία, όλων των τάξεων είναι ανηρτημένα στο διαδίκτυο έχει μέχρι σήμερα δώσει την δυνατότητα αξιοποίησης αυτού του υλικού, σε πάνω από 1.550.000 άτομα, και δεν εννοώ κτυπήματα.

- Κάποιες πρυτανικές αρχές αρνήθηκαν να υπογράψουν διαπιστωτικές πράξεις ώστε να δρομολογηθεί η εφαρμογή του νέου νόμου στην ανώτατη εκπαίδευση. Όπως προβλέπει ο νόμος, τις υπογράφετε εσείς. Το επόμενο βήμα;
Είναι περίπου οι ίδιες που θεώρησαν σκόπιμο να αναστείλουν την εξεταστική περίοδο, ώστε να δώσουν χρόνο στις φοιτητικές συνελεύσεις, να συνέλθουν και τελικά να αποφασίσουν τον πρώτο κύκλο καταλήψεων. Οφείλω να πω ότι αδυνατώ να κατανοήσω την αντίληψη των συγκεκριμένων πανεπιστημιακών δασκάλων για επιλεκτική εφαρμογή των νόμων, κατά την δική τους «συνταγματική κρίση» αλλά και ειδικότερα του συγκεκριμένου νόμου, που βέβαια ανατρέπει κατεστημένες πρακτικές, όμως ενισχύει πολλαπλά το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ της Χώρας μας. Ο νόμος είναι ξεκάθαρος, ορίζει διαδικασίες και φυσικά θα προχωρήσει η εφαρμογή του, με την ευρύτατη στήριξη της κοινωνίας, της ευρύτατης πλειοψηφίας των πολιτικών δυνάμεων αλλά και της πανεπιστημιακής κοινότητας που πιστεύει στο ποιοτικό, δημόσιο και ανοικτό πανεπιστήμιο και ΤΕΙ.

- Η ώρα της αναθεωρητικής διαδικασίας του Συντάγματος πλησιάζει. Μαζί, και η «ώρα» θέσπισης ιδιωτικών ή μη κρατικών Πανεπιστημίων;

Η αναθεώρηση του Συντάγματος φαίνεται πράγματι να πλησιάζει και είναι πολλές οι διατάξεις που έχουν ανάγκη αναθεώρησης. Σε ότι όμως αφορά τα πανεπιστήμια, η πρόκληση είναι αλλού. Πριν συζητήσουμε το «ιδιωτικά ή μη- κρατικά» ας λύσουμε το «ανοικτά ή κλειστά» πανεπιστήμια. Μέχρι την αναθεώρηση πρέπει να έχουμε δημιουργήσει το σύγχρονο, αναβαθμισμένο, ποιοτικό, δημόσιο ΑΕΙ, που δεν θα έχει τίποτε να φοβηθεί από το όποιο εγχείρημα ιδιωτικής ανώτατης εκπαίδευσης. Στην Πορτογαλία όταν δόθηκε η σχετική δυνατότητα άνοιξαν πολλά ιδιωτικά πανεπιστήμια. Στην πρώτη κιόλας δεκαετία, έχουν κλείσει σχεδόν όλα. Εδώ θα κριθούμε όλοι που ισχυριζόμαστε ότι αγωνιζόμαστε για τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, για το τι προσφέραμε σε αυτή την κατεύθυνση.

- Πότε θα γνωστοποιήσετε το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεδομένου ότι θα αφορά τους σημερινούς μαθητές της Α΄Λυκείου; Και ποια θα είναι η βασική φιλοσοφία του;
H εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που βρίσκεται σε εξέλιξη, γνωρίζετε ότι αφορά σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά εφαρμογής του Νέου Λυκείου – με νέο πρόγραμμα σπουδών στην Α’ Λυκείου – προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής. Σε εξέλιξη βρίσκεται η αναθεώρηση των προγραμμάτων , όλων των τάξεων του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, και φυσικά το πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Άνοιξη του 2012 είναι το τελευταίο όριο ανακοίνωσης του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο θα είναι απλούστερο, με λιγότερα εισαγωγικά μαθήματα, θα απαιτεί περισσότερη κριτική σκέψη, και σίγουρα με λιγότερα φροντιστήρια μια και η εξεταστέα ύλη θα εξαντλείται πολλαπλά στο σχολείο.



Πηγή:www.capital.gr   http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1300515

Δεν υπάρχουν σχόλια: